تنظیم کنید.
|
تنظیم دلکو صحیح نیست.
|
شتاب اتومبیل کم است.
|
پیچها را محکم کنید و در صورتیکه واشر خراب شده باشد، تعویض نمایید.
|
در لوله مکش نشتی وجود دارد
|
سوراخها و والوهای سوزنی را تمیز کنید.
|
سوخت کافی نیست.
|
مطمئن شوید که تمام گاز داخل اتومبیل برابر تمام گاز کاربراتور است، در صورتی که لازم باشد تنظیم کنید.
|
بازوهای اهرمهای گاز میزان نیست.
|
قطعات فرسوده و یا خراب شده را تعویض نمایید. دلکو را طبق مشخصات موتور تنظیم کنید، گرفتگی داخل لوله آوانس مکش را برطرف نمایید واتصالات را محکم کنید.
|
آوانس اتوماتیک دلکو صحیح نیست.
|
تمیز کنید و یا تعویض نمایید.
|
شمع ها خراب شده است.
|
موتور ریپ می زند.
|
مدار جرقه، چکش برق و وایرهای سیستم جرقه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام قطعات سیستم خشک و تمیز است.
|
مدار جرقه خراب است.
|
تمام قطعات متصل به منیفولد را محکم کنید.
|
در لوله های تنفسی نشتی است.
|
در صورتیکه لازم باشد تمیز کنید.
|
بنزین کافی نیست و یا با آب مخلوط شده است.
|
سوزن شناور را تمیز کنید. سطح شناور را کنترل کنید.
|
خفه کردن کاربراتور.
|
اگزوز را تعمیر کنید.
|
سیستم اگزوز گرفته است.
|
تنظیم کنید.
|
دلکو تنظیم نیست.
|
موتور دارای قدرت کمی است
|
تعمیر ویا تنظیم نمایید.
|
آوانس اتوماتیک خلاء خراب است.
|
تمام قطعات متصل به منیفولد را محکم کنید.
|
در مسیر لوله های تنفسی نشتی است.
|
فیلر گیری گنید.
|
فیلر سوپاپ ها صحیح نیست.
|
فشار را اندازه بگیرید.
|
فشار کمپرس کم است.
|
سوخت رسانی به کاربراتور و والوهای سوزنی را بررسی کنید.
|
بنزین کافی نمی رسد.
|
مطمئن شوید که تمام گاز داخل اتومبیل برابر تمام گاز کاربراتور است.
|
اهرم گاز خارج از تنظیم است.
|
طوری تنظیم کنید که دور آرام موتور افزایش یابد.
|
پیچ گاز احتیاج به تنظیم دارد.
|
در دور آرام موتور خاموش می شود ولی در بقیه مواقع عادی کار می کند.
|
تمیز کنید.
|
سوراخ هوایی سلو (دور آرام) مسدود شده است.
|
تمام قطعاتی که متصل به منیفولد هستند، کنترل کنید و در صورتیکه محکم نبودند محکم کنید.
|
در لوله مکش نشتی است.
|
مقدار آوانس را کاهش دهید.
|
دلکو خیلی آوانس است.
|
در حین کار موتور ضربه می زند.
|
فنرهای آن را بررسی کنید.
|
آوانس اتوماتیک گریز از مرکز معیوب است.
|
سیستم خنک کن موتور را کنترل نمایید.
|
موتور داغ می کنند.
|
شمع مناسب بکار ببرید.
|
شمعها داغ می کنند.
|
کربن زدائی نمایید.
|
جمع شدن جرم و دوده در محفظه احتراق.
|
تعویض نمایید.
|
واشر سرسیلندر سوخته است.
|
در درجه حرارت عادی موتور آب از لوله اگزوز خارج می شود.
|
تعمیر کنید.
|
سرسیلندر ترک برداشته
|
تمام اتصالهای داخل دلکو را تمیز و محکم نمائید و وضعیت آن را کنترل کنید.
|
سر وایرها در مدار جرقه شل یا کثیف است.
|
موتور در سرعتهای زیاد ریپ می زند.
|
پلاتین را کنترل و تنظیم کنید
|
پلاتین سوخته و یا فاصله ها تنظیم نیست.
|
تمیز یا تنظیم و یا تنظیم نمایید.
|
شمع ها خراب است.
|
نشتی و یا کمبود آب را کنترل کنید ولی قبل از اضافه کردن آب نیم ساعت جهت خنک شدن موتور صبر کنید.
|
کمبود آب در سیستم خنک کننده.
|
داغ کردن موتور
|
سفتی تسمه پروانه را به مقدار مشخص شده تنظیم کنید و در صورتی که تسمه خراب شده باشد تعویض نمایید.
|
تسمه پروانه شل است.
|
تعویض نمایید.
|
لوله های جنت خراب است.
|
واشر درب رادیاتور را کنترل کنید و مطمئن شوید که در حالت خوبی است و درب رادیاتور نسبت به درجه حرارتهای متفاوت مناسب عمل می کند، در غیر این صورن تعویض نمایید.
|
درب رادیاتور خراب و یا مناسب نیست
|
مسیر را تمیز کنید.
|
مدار دستگاه خنک کننده گرفتگی دارد.
|
ترموستات خراب شده را با یک ترموستات مناسب درجه حرارت کارکرد موتور تعویض نمایید.
|
ترموستات خراب است.
|
طبق مشخصات داده شده در کاتالوگ، اتومبیل را تنظیم کنید.
|
دلکو میزان نیست.
|
پمپ آب را تعمیر و یا تعویض نمایید.
|
پمپ آب خراب و یا نشت می کند.
|
اتصال لوله را از نظر نشت کنترل کنید.
|
عیب در لوله خارجی اتصال به رادیاتور جهت تنظیم و خروج بخار آب.
|
مسیرها را به وسیله گریس حل شده در آب باز کنید. از به کار بردن وسایل خشن خوداری کنید.
|
راههای عبور هوا به رادیاتور مسدود شده مخصوصا مسیرهای عمود بر رادیاتور. (پروانه، مگس و آشغال مسیر عبور هوا را مسدود کرده).
|
از متخصص کمک بگیرید.
|
ترمال سوئیچ پروانه برقی خراب است.
|
اگر گرفتگی وجود دارد بر طرف سازید. لوله مکشی را چک کنید. آوانس دلکو را طبق مشخصات داده شده در کاتالوگ اتومبیل تنظیم کنید. قطعات فرسوده را تعویض نمایید.
|
آوانس اتوماتیک دلکو خراب است.
|
داغ کردن موتور
|
موتور را متوقف کنید و اتومبیل را به محل گرم ببرید تا یخها آب شود
|
به علت یخ زدن، پمپ آب کار نمی کند و تسمه روی پولی هرز کار می کند.
|
در موقع روشن کردن موتور در هوای سرد از موتور صدای غیر عادی شنیده می شود.
|
محکم کنید.
|
تسمه پروانه شل است.
|
در صورتیکه جای گریس خور نداشته باشد ماده ای که توسط سازتده اتومبیل معرفی شده است به آب اضافه کنید.
|
بلبرینگ پمپ آب احتیاج به گریس دارد.
|
با یک یا دو قطره روغن سبک روغن کاری کنید.
|
بلبرینگهای دینام احتیاج به روغنکاری دارد.
|
ازمتخصص کمک بگیرید.
|
خرابی فرمان هیدرولیک.
|
تعمیر و یا از پمپ نو استفاده کنید.
|
کاسه نمد خراب شده.
|
پمپ آب نشت می کند.
|
در صورتیکه شکستگی مشاهده نگردید از واشر نو استفاده کنید.
|
واشر سر سیلندر سوخته و یا سر سیلندر ترک برداشته است.
|
وجود دائمی حباب هوا در رادیاتور و داغ کردن موتور.
|
لوله ها را بررسی کنید، اگر لازم بود تعویض نمایید. واشر سرسیلندر را در صورتیکه لازم بود تعویض نمایید.
|
نشتی خارجی (معمولا محل نشت گچ و شوره می زند).
|
رادیاتورمرتبا آب کم می کند.
|
نشتی آب به داخل موتور را با استفاده از گیج روغن و بالا آمدن سطح روغن می توان کنترل نمود. در حالت خیلی بد روغن بصورت سفید رنگ است. بخار اضافی لوله اگزوز را کنترل کنید.
|
نشت به داخل موتور.
|
کاربراتور را تنظیم کنید.
|
کاربراتور احتیاج به تنظیم دارد.
|
موتور زیاد بنزین مصرف می کند.
|
فیلتر هوا را تمیز و یا تعویض نمایید.
|
گرفتگی در ورود هوای مکشی است.
|
ساسات را رفع گیر نمایید.
|
ساسات گیر کرده است.
|
ازمتخصص کمک بگیرید.
|
خوردگی سیلندر، پیستون، رینگ (ها) و یا خرابی کاسه نمد روی گاید سوپاپها.
|
موتور مرتبا روغن کم می کند و دود آبی از اگزوز خارج می شود.
|
موتور را کاملا بشوئید و موتور را درحالت گرم نگه دارید و نشت آن را کنترل کنید، واشرهای لازم را تعویض و یا پیچ آنها را محکم کنید.
|
روغن ریزی موتور.
|
دود اگزوز عادی است ولی مرتبا باید روغن به موتور اضافه شود.
|
تمیز کن
|