مهندسي مكانيك خودرو
مهندسي مكانيك خودرو



 

تنظیم کنید.

تنظیم دلکو صحیح نیست.

شتاب اتومبیل کم است.

پیچها را محکم کنید و در صورتیکه واشر خراب شده باشد، تعویض نمایید.

در لوله مکش نشتی وجود دارد

سوراخها و والوهای سوزنی را تمیز کنید.

سوخت کافی نیست.

مطمئن شوید که تمام گاز داخل اتومبیل برابر تمام گاز کاربراتور است، در صورتی که لازم باشد تنظیم کنید.

بازوهای اهرمهای گاز میزان نیست.

قطعات فرسوده و یا خراب شده را تعویض نمایید. دلکو را طبق مشخصات موتور تنظیم کنید، گرفتگی داخل لوله آوانس مکش را برطرف نمایید واتصالات را محکم کنید.

آوانس اتوماتیک دلکو صحیح نیست.

تمیز کنید و یا تعویض نمایید.

شمع ها خراب شده است.

موتور ریپ می زند.

مدار جرقه، چکش برق و وایرهای سیستم جرقه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام قطعات سیستم خشک و تمیز است.

مدار جرقه خراب است.

تمام قطعات متصل به منیفولد را محکم کنید.

در لوله های تنفسی نشتی است.

در صورتیکه لازم باشد تمیز کنید.

بنزین کافی نیست و یا با آب مخلوط شده است.

سوزن شناور را تمیز کنید. سطح شناور را کنترل کنید.

خفه کردن کاربراتور.

اگزوز را تعمیر کنید.

سیستم اگزوز گرفته است.

تنظیم کنید.

دلکو تنظیم نیست.

موتور دارای قدرت کمی است

تعمیر ویا تنظیم نمایید.

آوانس اتوماتیک خلاء خراب است.

تمام قطعات متصل به منیفولد را محکم کنید.

در مسیر لوله های تنفسی نشتی است.

فیلر گیری گنید.

فیلر سوپاپ ها صحیح نیست.

فشار را اندازه بگیرید.

فشار کمپرس کم است.

سوخت رسانی به کاربراتور و والوهای سوزنی را بررسی کنید.

بنزین کافی نمی رسد.

مطمئن شوید که تمام گاز داخل اتومبیل برابر تمام گاز کاربراتور است.

اهرم گاز خارج از تنظیم است.

طوری تنظیم کنید که دور آرام موتور افزایش یابد.

پیچ گاز احتیاج به تنظیم دارد.

در دور آرام موتور خاموش می شود ولی در بقیه مواقع عادی کار می کند.

تمیز کنید.

سوراخ هوایی سلو (دور آرام) مسدود شده است.

تمام قطعاتی که متصل به منیفولد هستند، کنترل کنید و در صورتیکه محکم نبودند محکم کنید.

در لوله مکش نشتی است.

مقدار آوانس را کاهش دهید.

دلکو خیلی آوانس است.

در حین کار موتور ضربه می زند.

فنرهای آن را بررسی کنید.

آوانس اتوماتیک گریز از مرکز معیوب است.

سیستم خنک کن موتور را کنترل نمایید.

موتور داغ می کنند.

شمع مناسب بکار ببرید.

شمعها داغ می کنند.

کربن زدائی نمایید.

جمع شدن جرم و دوده در محفظه احتراق.

تعویض نمایید.

واشر سرسیلندر سوخته است.

در درجه حرارت عادی موتور آب از لوله اگزوز خارج می شود.

تعمیر کنید.

سرسیلندر ترک برداشته

تمام اتصالهای داخل دلکو را تمیز و محکم نمائید و وضعیت آن را کنترل کنید.

سر وایرها در مدار جرقه شل یا کثیف است.

موتور در سرعتهای زیاد ریپ می زند.

پلاتین را کنترل و تنظیم کنید

پلاتین سوخته و یا فاصله ها تنظیم نیست.

تمیز یا تنظیم و یا تنظیم نمایید.

شمع ها خراب است.

نشتی و یا کمبود آب را کنترل کنید ولی قبل از اضافه کردن آب نیم ساعت جهت خنک شدن موتور صبر کنید.

کمبود آب در سیستم خنک کننده.

داغ کردن موتور

سفتی تسمه پروانه را به مقدار مشخص شده تنظیم کنید و در صورتی که تسمه خراب شده باشد تعویض نمایید.

تسمه پروانه شل است.

تعویض نمایید.

لوله های جنت خراب است.

واشر درب رادیاتور را کنترل کنید و مطمئن شوید که در حالت خوبی است و درب رادیاتور نسبت به درجه حرارتهای متفاوت مناسب عمل می کند، در غیر این صورن تعویض نمایید.

درب رادیاتور خراب و یا مناسب نیست

مسیر را تمیز کنید.

مدار دستگاه خنک کننده گرفتگی دارد.

ترموستات خراب شده را با یک ترموستات مناسب درجه حرارت کارکرد موتور تعویض نمایید.

ترموستات خراب است.

طبق مشخصات داده شده در کاتالوگ، اتومبیل را تنظیم کنید.

دلکو میزان نیست.

پمپ آب را تعمیر و یا تعویض نمایید.

پمپ آب خراب و یا نشت می کند.

اتصال لوله را از نظر نشت کنترل کنید.

عیب در لوله خارجی اتصال به رادیاتور جهت تنظیم و خروج بخار آب.

مسیرها را به وسیله گریس حل شده در آب باز کنید. از به کار بردن وسایل خشن خوداری کنید.

راههای عبور هوا به رادیاتور مسدود شده مخصوصا مسیرهای عمود بر رادیاتور. (پروانه، مگس و آشغال مسیر عبور هوا را مسدود کرده).

از متخصص کمک بگیرید.

ترمال سوئیچ پروانه برقی خراب است.

اگر گرفتگی وجود دارد بر طرف سازید. لوله مکشی را چک کنید. آوانس دلکو را طبق مشخصات داده شده در کاتالوگ اتومبیل تنظیم کنید. قطعات فرسوده را تعویض نمایید.

آوانس اتوماتیک دلکو خراب است.

داغ کردن موتور

موتور را متوقف کنید و اتومبیل را به محل گرم ببرید تا یخها آب شود

به علت یخ زدن، پمپ آب کار نمی کند و تسمه روی پولی هرز کار می کند.

در موقع روشن کردن موتور در هوای سرد از موتور صدای غیر عادی شنیده می شود.

محکم کنید.

تسمه پروانه شل است.

در صورتیکه جای گریس خور نداشته باشد ماده ای که توسط سازتده اتومبیل معرفی شده است به آب اضافه کنید.

بلبرینگ پمپ آب احتیاج به گریس دارد.

با یک یا دو قطره روغن سبک روغن کاری کنید.

بلبرینگهای دینام احتیاج به روغنکاری دارد.

ازمتخصص کمک بگیرید.

خرابی فرمان هیدرولیک.

تعمیر و یا از پمپ نو استفاده کنید.

کاسه نمد خراب شده.

پمپ آب نشت می کند.

در صورتیکه شکستگی مشاهده نگردید از واشر نو استفاده کنید.

واشر سر سیلندر سوخته و یا سر سیلندر ترک برداشته است.

وجود دائمی حباب هوا در رادیاتور و داغ کردن موتور.

لوله ها را بررسی کنید، اگر لازم بود تعویض نمایید. واشر سرسیلندر را در صورتیکه لازم بود تعویض نمایید.

نشتی خارجی (معمولا محل نشت گچ و شوره می زند).

رادیاتورمرتبا آب کم می کند.

نشتی آب به داخل موتور را با استفاده از گیج روغن و بالا آمدن سطح روغن می توان کنترل نمود. در حالت خیلی بد روغن بصورت سفید رنگ است. بخار اضافی لوله اگزوز را کنترل کنید.

نشت به داخل موتور.

کاربراتور را تنظیم کنید.

کاربراتور احتیاج به تنظیم دارد.

موتور زیاد بنزین مصرف می کند.

فیلتر هوا را تمیز و یا تعویض نمایید.

گرفتگی در ورود هوای مکشی است.

ساسات را رفع گیر نمایید.

ساسات گیر کرده است.

ازمتخصص کمک بگیرید.

خوردگی سیلندر، پیستون، رینگ (ها) و یا خرابی کاسه نمد روی گاید سوپاپها.

موتور مرتبا روغن کم می کند و دود آبی از اگزوز خارج می شود.

موتور را کاملا بشوئید و موتور را درحالت گرم نگه دارید و نشت آن را کنترل کنید، واشرهای لازم را تعویض و یا پیچ آنها را محکم کنید.

روغن ریزی موتور.

دود اگزوز عادی است ولی مرتبا باید روغن به موتور اضافه شود.

تمیز کن



نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 7 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط خشنود دولت |